Oferta
Składając ofertę obsługi ubezpieczeń proponujemy Klientom:
- analizę i profesjonalne zarządzanie ryzykiem ubezpieczeniowym,
- zaoszczędzenie cennego czasu Zarządu i pracowników,
- przejęcie odpowiedzialności za obsługę umów ubezpieczenia i procesu likwidacji szkód,
- opracowanie kompleksowego programu ubezpieczeniowego, dostosowanego do branży i specyfiki działalności przedsiębiorstwa w zakresie ubezpieczeń majątkowych, komunikacyjnych, finansowych i życiowych,
- pomoc merytoryczną i techniczną przy organizowaniu procedury przetargowej w tym opracowaniu treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz ze szczegółowym opisem Przedmiotu Zamówienia,
- negocjowanie dodatkowych klauzul i szczególnych zapisów w umowach ubezpieczeniowych,
- negocjowanie wysokości funduszu prewencyjnego i udziału w zysku,
- uproszczenie systemu ubezpieczeń,
- zmniejszenie kosztów ubezpieczenia - negocjowanie korzystnych zniżek przy ubezpieczeniu całego majątku w wybranych i zaakceptowanych wspólnie z Klientem Zakładach Ubezpieczeń,
- możliwość zawarcia umów kilkuletnich, gwarantujących niezmienność stawek ubezpieczeniowych pomimo inflacji, wysokiej szkodowości i zmieniającej się dynamicznie sytuacji na rynku ubezpieczeń,
- zastosowanie polis generalnych w ubezpieczeniach majątkowych i komunikacyjnych,
- konstruowanie warunków umów koasekuracyjnych,
- pomoc przy likwidacji szkód ubezpieczeniowych,
- opracowywanie uproszczonych druków i procedur likwidacji szkody,
- organizację lustracji ryzyka przy udziale specjalistów poszczególnych branż,
- udział w oględzinach szkodowych i bieżące monitorowanie procesów odszkodowawczych,
- pomoc w wycenie poniesionych strat,
- sporządzane dla potrzeb Zarządu i Kierownictwa Firmy kwartalne raporty informujące o przebiegu umów ubezpieczeń i szkodowości,
- organizowanie szkoleń dla pracowników w zakresie prewencji mogących wystąpić zdarzeń ubezpieczeniowych, a także postępowania w przypadku szkody,
- doradztwo przy udziale konsultantów i specjalistów z różnych dziedzin: z zakresu prawa ubezpieczeniowego, zarządzania ryzykiem, ochrony przeciwpożarowej oraz firm audytujących przemysł,
- bieżącą informację w zakresie zmian prawnych, nowości produktowych i możliwości jakie pojawiają się na rynku ubezpieczeń.
Dodatkowymi atutami świadczonej usługi serwisu brokerskiego są:
- przeprowadzenie lustracji mienia przez niezależnych specjalistów – inżynierów ryzyk ubezpieczeniowych,
- posiadanie przez pracowników naszej firmy aktualnego przeszkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych i poświadczeń bezpieczeństwa,
- zapewnienie zastępstwa procesowego dla Klienta w razie ewentualnego sporu z Zakładem Ubezpieczeń poprzez Kancelarię Prawną z grupy EUROBROKERS Sp. z o. o..
SPOSÓB PROWADZENIA OBSŁUGI BROKERSKIEJ
Prowadzona przez EUROBROKERS Sp. z o.o. obsługa brokerska składa się z dwóch podstawowych części:
- Technicznej obsługi ubezpieczeń polegającej na fizycznej obsłudze umów ubezpieczenia
- Merytorycznej obsługi ubezpieczeń polegającej na wykorzystaniu potencjału wiedzy doświadczenia i możliwości negocjacyjnych w konstruowaniu warunków umów ubezpieczenia.
W ramach obsługi technicznej wykonujemy czynności polegające w szczególności na:
Formułowaniu wniosków do Zakładów Ubezpieczeń dotyczących wystawienie polis
2. Fizycznym dostarczaniu polis do Klienta
3. Bieżącym informowaniu o terminach płatności rat składek oraz wznowień polis
4. Bieżącym raportowaniu o przebiegu umów ubezpieczeń i szkodowości
5. Występowaniu do Zakładów Ubezpieczeń o dokonanie zwrotów składek za niewykorzystany okres ubezpieczenia w przypadku wcześniejszego rozwiązania umów
6. Pomocy przy likwidacji szkód w zakresie:
- opracowania i wdrożenia uproszczonego systemu likwidacji szkód, obejmującego szczegółowe procedury postępowania w przypadku szkody,
- przejęcia do dalszej likwidacji szkód będących w toku,
- przyjmowania zgłoszeń szkód i przekazywanie ich do Zakładu Ubezpieczeń,
- ustalanie okoliczności i przyczyn powstania szkody,
- udziału w oględzinach powstałych szkód,
- kompletowania niezbędnej dokumentacji szkodowej,
- bieżącego monitorowania procesów odszkodowawczych (pilnowania terminów wypłat odszkodowań),
- wyceny poniesionych strat,
- formułowania odwołań w przypadku odmowy wypłaty odszkodowania,
- negocjowania wypłat zaliczek na poczet wypłaty odszkodowania,
- informowania o koniecznych czynnościach w celu zabezpieczenia mienia po szkodzie,
- organizowania bezgotówkowych napraw pojazdów,
- organizowania wraz z Zakładem Ubezpieczeń sprzedaży pozostałości po szkodzie,
- sporządzanie dla potrzeb Zarządu kwartalnych raportów informujących o przebiegu ubezpieczeń i szkodowości w zakresie ryzyk majątkowych i komunikacyjnych,
- wyznaczenie osób spośród pracowników naszej firmy do stałego kontaktu w przypadku szkody oraz obsługi ubezpieczeń,
- przeprowadzenia dla pracowników Klienta zajmujących się problematyką ubezpieczeń stosownych szkoleń w zakresie poszczególnych ryzyk, prewencji i procedur postępowania szkodowego.
7. Wypowiadaniu umów ubezpieczenia OC pojazdów wychodzących z leasingu oraz sprzedawanych
8. Wykonywaniu zdjęć pojazdów i czynności technicznych niezbędnych w procesie likwidacji szkód komunikacyjnych
W ramach obsługi merytorycznej gwarantujemy:
1. Opracowanie kompleksowego programu ubezpieczeniowego, dostosowanego do branży i specyfiki działalności Klienta w zakresie ubezpieczeń majątkowych, komunikacyjnych, finansowych i życiowych.
2. Pomoc merytoryczną i techniczną przy organizowaniu procedury przetargowej w tym:
- opracowanie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia,
- udział w komisji przetargowej jako doradca/ ekspert,
- udzielanie wszelkich wyjaśnień oraz informacji niezbędnych do przygotowania oferty przez Wykonawców biorących udział w przetargu (przygotowywanie odpowiedzi na pytania zadawane przez Wykonawców w toku procedury przetargowej).
3. Negocjowanie wysokości stawek ubezpieczeniowych
4. Negocjowanie dodatkowych klauzul i szczególnych zapisów w umowach ubezpieczeniowych.
5. Negocjowanie wysokości funduszu prewencyjnego i udziału w zysku
6. Bieżące doradztwo w trakcie trwania umowy ubezpieczenia
7. Bieżąca analiza ofert rynku ubezpieczeniowego w zakresie nowych rozwiązań produktowych
8. Zastosowanie polis generalnych w ubezpieczeniach majątkowych i komunikacyjnych
9. Konstruowanie warunków umów koasekuracyjnych
10. Doradztwo przy udziale konsultantów i specjalistów z różnych dziedzin: z zakresu prawa ubezpieczeniowego, zarządzania ryzykiem, ochrony przeciwpożarowej oraz firm audytujących
11.Doradztwo prawne oraz opiniowanie wszelkich dokumentów z dziedziny ubezpieczeń (między innymi umów ubezpieczenia wykonawców współpracujących z Klientem)
12. Konstruowanie zapisów (wymogów polisowych) na potrzeby postępowań przetargowych.